onsdag 15. desember 2010

Ikke det du gjør mellom jul og nyttår som teller, men...

...det du gjør mellom nyttår og jul! 
Trener du mindre nå fordi det nærmer seg jul kanskje? Hvorfor det ? Liten tid  for det er så mye som skal fikses ? Dårlig unnskyldning- 15 - 30 minutter om dagen kan alle klare. Dropp soltimen,stå opp 60  minutter før eller skru av tv`n og tren i stua - hvem har sagt at du må på gymmet for å holde formen ?  Unnskyldningner er utdatert - planlegging er nøkkelordet! 

Jeg møter daglig folk som er  missfornøyde med kroppen sin, mange uten grunn, men selvfølgelig noen med god grunn også. Det som forundrer meg er hvor sterkt noen ønsker å komme i form, men hvor lite villige de er til å faktisk gjøre noe. Mange frykter samtidig julen for alt som er godt, noe man ikke burde. Da er det lov å kose seg, men da er det jo greit å vite at man gjør det som trengs for kroppen i forkant.

Her kommer noen tips som du kan gjøre nå FØR julen : 

  • Gå tur på kvelden - En deilig tur er en god avslutning på en kanskje stressende dag. Du sover bedre og kan våkne med allerede en friskere start enn om du går fra stress til seng. 
  • Spis sunt, lite og ofte. Fisk, skalldyr, kylling, linsesupper, kålretter og annet lite juleaktig. Selv om de selger pinnekjøtt på restaurantene er det lov å bestille øretten. Da smaker det ekstra godt med julematen når jula virkelig er her. 
  • Drikk nok vann og gjerne med litt rensende citrus og ingefær i. Tarmene våre får nok litt "juling" i jula da det er mye kjøtt og fet mat. Da er det greit at systemet fungerer. Det finnes mange måter å rense tarmene på, men å spise masse fiberrik mat med masse vann til er den enkleste måten.
  • Hold deg unna alkohol. Vent med å drikke til julebordet og juletida. Selv om alkhol har masse antioksidanter er det noe med at man har godt av  å la kroppen få hvile litt fra dette. 
  • Ikke tid til helsestudio etc ? Legg inn en Øvelse pr dag som jobber med hele kroppen. Jeg skal legge ut en øvelse annenhver dag du kan gjøre. Den første legger jeg ut i ettermiddag- følg med!
Marie : )

3 kommentarer:

Nina sa...

Herlig og motiverende!
Ikke rart du er en stram og sprek mamma.

Kristine sa...

Riktig godt innlegg:)

Hva med når treningen er i boks, men problemet er kostholdet?

Marie sa...

Takk! JEg skal skrive litt om dette også.
Tenker du før jul, rundt jul eller generelt : )

Det oppstod en feil i denne gadgeten
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...