tirsdag 17. april 2007

Oppskrift på "chillipanne"



etter ønske fra MaryJane så skal jeg legge ut noen av mine oppskrifter fremover. denne er frisk og god og tar 15-20 min å lage
De første to mnd i dietten min er jeg ingen nazi på hvilke grønnsaker jeg bruker. Siden jeg skal gå 6mnd på diett "koser" jeg meg med fargerike grønnsaker fremfor å bytte de ut med kun grønne de 3-4 siste mnd.

ChilliPanne:
Jeg lager for 3måltider om gangen- Alt er ca vekt da jeg enten tar litt ekstra av noe eller litt mindre av noe


350g kylling
1/4 liten rød løk
300g brokkoli
150g hvitkål / brokkoli
2-3 ringer fersk ananas
2 -4 store champignon,  eller halv liten boks med hermetiske
3-4 cherrytomater
1/2 ts seltin
1/2 - 1 1/2 ts med rajah chilli powder ( eller frisk ) Rajah er den beste jeg har funnet, du svetter masse av den:)
1-2 ss light soya saus
1-2 dl vann

Stek kyllingen sammen med løk, tomater og sopp. Har du ikke teflonpanne bruk noe olje i bunn.
salt dette og la det stekke til kyllingen er gjennomstekt på svak varme
Tilsett vannet og soya,la det frese litt opp, skru varmen ned og legg i brokkoli og hvitkål med buskene opp for damping.Når du har den fargen du vil ha på brokkolien tilsetter annanasen.

Til slutt er det bare å spre chillien godt rundt og la det stå et par minutter

Nam-nam

Jeg bruker villris , fullkornsris  eller quinoa til.
Ha masse vann klart, dette blir sterke saker :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten