søndag 25. juli 2010

Liker du shopping, trening, sol og kultur ? PRAHA!!!

Da er vi tilbake fra en firedagers i vakre Praha.
Jeg blir som vanlig imponert når jeg kommer til nye steder da det aldri viser seg å være helt det jeg tror om stedet i utgangspunktet. Jeg var  derfor veldig "open minded" i forhold til Praha, noe som gjorde at det meste svarte til de noe ikke eksisterende forventningene. Selvfølgelig forventet jeg en super tid med kjærsten for vi har det alltid fantastisk sammen på tur, men tenker mere på byen og det vi hadde i vente.

Jeg tenkte legge ut noen innlegg i morgen om trening og kosthold på ferie i morgen, men her kommer bare slappe av og kose seg bilder fra vår herlige tur , ikke lenger enn 95 minutter unna med fly..


Corinthia Panorama Hotell -  God service, god mat, og godt selskap : )


Utrolig mye flott å se bare man er på "rett" side av byen. Den gamle byen appelerte helt klart til meg, men det er vel fordi jeg ikke er vant Dette er fra senatet på den gamle delen, et sted vi bare dumpet borti når vi gikk av t-banen i retning slottet. Hvis man prøver å virkelig se byen og ikke bare  butikkene vil du hele tiden finne nye skatter fra mange tidsaldere med hver sin sjarm og prakt over alt i ethvert hjørne. 


Nok en gang bare "dumpet" vi bort i noe..


Hm.. Marie Therese på "Marie Teresie "Restaurant.. Alltid fryktelig moro :P


Synes  dudet ser skummelt langt ut ned der Espen dingler med føttene ? Det er mye lengre ned enn det det ser ut til,  bare fotografen her som ikke klarte lene seg lenger ut for å få med de resterende 5-6 meterene.... Grøss....Vi fant en supergammel Kirke med en borg rundt rett ved hotellet.  Kirkegården var bare helt fantastisk, om man kan si det slik...  Gravstøttene var enorme skulpturer  fra tidlig 1800tallet og det var vel bevarte malerier i alle tak , kriker og kroker rundt gården. 
Vakkert syn midt i elven som renner gjennom Prague.


Nei.. nå sovner jeg.. Mere bilder i morgen- god natt :)

2 kommentarer:

Beate sa...

For en fantastisk tur det ser ut til at dere har hatt.. Slike setter en ny spiss på hverdagen!!

Flotte bilder også.. Kos

Marie sa...

Ja vi har storkost oss Beate!
Gleder meg alerede til neste tur, men da skal Stjerna være med ( Tyrkia )..
Ser ut til at dere har kost dere også- du er jo så god på å ta bilder!!
Klem M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten