fredag 3. september 2010

Utrolig at denne siktelsen er tatt tilbake.


Bilde: Stop Child Abuse
Jeg har tidligere skrevet om dette med barn, omsorgsvikt og vold og da blandt annet om sskenparret som opplevde massiv vold i hjemmet. Nå har foreldrene til "Aisha og Amir "blitt frikjent for misshandling av sine to små barn.De har også blitt frikjent for å ikke ha sagt i fra om misshandlingen da de vistnok ikke har fått med seg at det har skjedd.
Nok en gang er jeg rystet! Denne siktelsen er det en skam at taes tilbake- Datteren din blir hjerneskadet for livet og du skjønner ikke at noe skjer ? Jeg håper fra bunnen av hjertet mitt at de rette personene ikke er foreldrene og at de rette blir tatt, men jeg klarer allikevel ikke forstå dette - Instinktivt bør man skjønne når det foregår hard, fysisk vold mot sine små- Jeg sier IKKE at det foregår vold og misshandling på flere plan som ikke kan skjules  ( veldig ofte  er seksuell misshandling vanskelig å avsløre, samme med verbal misshandling ) og jeg vet ikke nok til å kunne uttale meg 100% om denne saken, men når det er så ille stilt og naboer har hørt hjerteskjærende skrik opp til flere ganger- ja da synes jeg det er merkelig at foreldrene ikke skjønner noe skjer. Uansett - noen i familien står ansvarlig og det er helt uakseptabelt. Må de blitt tatt og oppleve samme torturen og helvete disse barna har opplevd! Historien om Kelsey Briggs: 
Denne hjerteskjærende historien med tøffe bilder er ikke unik. Det skjer med mange hundretusener barn hvert å over hele verden. Denne historien husker jeg fra 2005 og har noen likhetstrekk til " Christoffer tragedien ". Faren til Kelsey tjenestegjorde i Irak mensdatteren ble misshandlet i ni måneder av sin stefar hjemme i Oklahoma. To dager før han kom hjem døde lille Kelsey.

  
 

5 kommentarer:

Vanja sa...

Så grusomt med det lille jentebarnet. Hørte om hendelsen for noen år tilbake selv. Det er så vanskelig å stoppe, men blogger, nyheter og organsisasjoner retter heldigvis lyset mot dette nå mer enn noen gang enn før.
Fortsett med dette du også.

Anonym sa...

Foreldrene tilhører ett trosamfunn
hvor vold mot sine barn skal høre
til en del av oppdragelsen Tilhørerer aktor og forsvarer
samme menighet ?Kan Virke slik.




GUDRUN

Anonym sa...

og jeg sier bare what the fuck-at det er mulig at disse foreldrene kan gaa fri.clawdia

Marie sa...

Ja, det er nok mye som spiller inn, men håper ikke vold som fører til uførhet er normalt :(
Håper de som har gjort dette blir tatt og jeg mener fortsatt at foreldrene bør straffes for misshandling..Men det er nå meg..

Anonym sa...

Så lenge de ikke kan bevise HVEM som har gjort det fortjener ingen av dem straff. Heldigvis må man ha bevis for å dømmes i Norge (selv om det finnes unntak).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten