torsdag 3. mars 2011

Først når du tar deg treningsfri er du ordentlig i gang med treningen.

Å trene betyr egentlig å øve seg på noe. Når man øver gjentar man noe tilstrekkelig nok til det sitter godt og man kan det. Trening blir man aldri utlært på og man kan aldri alt innenfor trening.Øve, øve øve!  Når man trener jevnlig trenger kroppen hvile for å restituere seg,  i denne sammenheng, treningsfri. Trener du en dag i uken trenger ikke kroppen din restitusjon i seks dager, så treningsfri er når man har en dag i mellom treningsøkter for å  la kroppen hente seg inn. 
Treningsfri i kveld med goood samvittighet, godt "krøllet" opp i sofaen med varme tøfler, pledd og blad....DIGG!
Å trene i to,tre ganger i måneden kaller ikke jeg trening, men  mer testing av maskineriet. Når du har flere dager med trening i en måned enn med treningsfri, mener jeg at man er i gang med ordentlig trening. Strengt  regime ? Neppe! Jeg sier ikke at man skal henge på gymmet dag ut og dag inn da trening kan være så mangt. Men hold kroppen orentlig aktiv flere ganger i uken og nyt så de slappe og deilige dagene med god samvittighet. Onsdager trener jeg for meg selv, men i dag har jeg tatt meg helt treningsfri og slapper av med god samvittighet da jeg vet det blir mange timer med trening og moro resten av uken !

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten