lørdag 14. januar 2012

Bomtur til Ahus..

Var på Ahus i går for å få modningstest da jordmor mener jeg har såpass smerter (bekkenløsning..) og er så nær termin at det er like greit å sette i gang fødselen. Jippi!!  


MEN, lettere sagt enn gjort.. Etter 45 minutter med venting så var det fem minutter inn-ut og total bomtur. Hun som skulle kontrollere meg var ikke interessert i å sjekke meg i det hele tatt selv om dette stod svart på hvitt på henvisningen at var årsaken til at jeg skulle dit. Hun tok kjapt ultralyd og sendte meg hjem med gode råd om tilpasset skrittlengde og pute mellom bena..  Er jo ikke mulig å gå normale skritt, jeg skjønner jo såpass for da går jeg jo i bakken og pute mellom bena har jeg hatt de siste tre månedene.. De rådene der har ingenting  å gjøre med at jeg mulig er klar for å settes i gang. 
Det er en grunn til at jeg homper på krykker og en god grunn til at jordmor har bedt om disse sjekkene på Ahus og det er ikke bare for å fylle opp filofaxen med avtaler.  Kjenner jeg føler meg litt snytt.. To tester ble ikke utført og hun var ikke interessert i å høre hvorfor jeg var der når vi prøvde å nå igjennom. Bare snakket non-stop uten å slippe oss til.. Grr... Bortkastet tid på en arbeidsdag.
Har hørt av flere at denne undersøkelsen kan være nok for å sette i gang fødselen for noen hvis man er moden nok .. JA, ja... Bomtur var det helt klart.. Blir spennende å høre på mandag hva jordmoren min på Karlsrud helsestasjon sier på mandag.. Hun var veldig klar på at jeg skulle sjekkes.. 

Anyway.. Jeg får vel ikke klage- tenk at noen har denne type bekkenløsning fra slutten av 1. trimester.. Nei, det er ikke bare bare, men så er det jo helt utrolig det resultatet som kommer ut etter 9 måneder også.  Bare å holde ut, men de som mener at når babyen kommer ut så er alt glemt.. de tar nok feil gitt : )

Fortsatt god lørdag! 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten