onsdag 22. februar 2012

Cake Pops på 1-2-3.

Stjerna har hatt besøk og vi har da laget fjorårets kakehype, Cake Pops. Resultatet ble ikke helt som man ser på flotte bakeblogger , men så kan man til mitt forsvar ikke regne med det på en treningsblogg heller....  Jeg er nok bedre på ting med rug som hovedingrediens gitt : )  Stjerna og venninen hennes koste seg uansett lenge med å lage herlige varianter av denne artige kakevarianten.. 


Alle ingredisensene har de på Ultra på Bryn. Meget godt utvalg av Wilton produkter til å være en matbutikk. 
  1. Bak en sjokoladekake etter din favoritt oppskrift(  eller lag en 1-2-3 kake  om du som meg er en stresset flerbarnsmor hehe ) 
  2. Når den er ferdig knuser du kaken godt og blander med en god porsjon med sjokoladeglassur. Vi brukte nesten en halv boks med Betty Crocker sjokoladeglassur. 
  3. Lag små kuler på størrelse med en valnøtt og legg i kjøleskapet en 30 minutters tid. 
  4. Smelt "Candy melt" ( kan smeltes enkelt i mikroovn eller vannbad ) eller kokesjokolade. Jeg brukte "Electrik chokolatiere"  som jeg er superfornøyd med og (egentlig sjokoladafondue).
  5. Stikk pinner halveis i "popen"med litt smeltet Candy Melt på ( bilde #5 ).
  6. Dypp deretter popsene i smeltet sjokolade og deretter i strøssel om du vil ha det.
  7. La popsene få stå litt slik at  pynten stivner. 
  8. Stikk popsene i egne "popsfat" , stikk de ned i isopor eller bare sett de i små drikkeglass og server!







Chokolatieren gjør at du hele tiden har perfekt temperatur på det sjokoladen du smelter.
Besøket fra Østfold fikk servert helt ferske Cake Pops av jentene.
Hvem sier at du må være runde sa jentene...
Med  ti år gamle konditorer synes jeg dette var kanonbra jeg! 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten