lørdag 3. oktober 2009

Er så glad i bydelen min :)

Nordstrand bydel er bare en perle!!
Det er jo alt her! Jeg er jo oppvokst i store hus med store plener og alt annet som hører med, men bor no i en minin leilighet jeg deler med min kjære og vår datter. Og selv om jeg kjenner jeg gjerne skulle bodd i stort hus igjen ( dragningen er der ja...) så vet jeg jo at det er ikke noe vi har råd til i dette området nå. Klart vi kunne flyttet litt ut av Oslo, mot Ski, Rakkestad eller andre steder vi har familie, MEN nei.
Jeg vil ikke forlate denne bydelen, ikke før jeg er "gammel nok" til å emigrere til varmere strøk.

ALler førs vil jeg jo bare si at området har et hav av bra skoler og barnehager som ofte er nevnt i media. Kastelles skole, Steiner skolen, fantastiske barnehager med store utearealer , to flotte kirker og ikke minst skogen- Ja, vi har faktisk en lysløype og den "hemmelige" skogen som få vet å benytte enda.

Vi har også et kjøpesenter snart på vei, med et flott bibliotek og kino/kultursal.
MEN, jeg må jo ikke glemme perlen i perlen da... Sæther krysset.
Egon restaurant hvor "alle" hang en gang i tiden, datet en gang i tiden og kanskje drakk seg ørlite full for første gang en gang i tiden (!). Det  Koselige lille renseriet man alltid henter bunaden til 17. mai og finstasen til jul. Og la oss ikke glemme " Til Barn"- den fresheste barnebutikken ever !! De har Replay, Diesel og ikke minst min favoritt " Chill Norway". Servicen er bare upåklagelig og det ser så utrolig ordentlig ut der. Det er stedet å handle julegaver hvertfall.. ( mamma, den var til deg ja ).

Så vil jeg derfor anbefale alle som bor / ikke bor i  bydelen å ta seg en skikkelig gå tur i lysløypa , etterfulgt av en Chail Latte ( soya of course..) og deretter ta turen innom TIl Barn for å sjekke ut de nye høstmotene til de små.. Kanskje en middag på Egon også helt til slutt ??
Prøv hvertfall å støtte de mindre bedriftene i bydelen. Ikke glem de helt når senteret står der i all sin prakt.. Disse butikkene har jobbet seg frem etter mange år og fortjener virkelig en stjerne!!!!

:)  Marie

1 kommentar:

Beate sa...

Er HELT enig med du, denne bydelen er helt knall å bo..

Vi sliter med samme problem som dere, leiligheten er alt for liten til alle sammen, men råd til å kjøpe noe større i dette området er totalt uaktuelt sier banken..

SNUFS, men der det er hjerterom er det plass til alle - det funket i gamle dager og da hadde de til og med besteforeldre bodende på brinken hjemme hos seg så vi er jo tross alt heldige som kun får nyte litt besøk av disse i ny og ne og ikke ha dem fastboende i kåken.. hihi

Ha en strålende dag snuppa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten