lørdag 27. februar 2010

Jusztyna Kowalczykm om MArit Bjørgens bruk av astmamedisin.

Wops.. Tror nesten jeg må levere fra meg gullmedaljene mine  fra  1999 og 2004 pga Bricanyl. Kunne jo droppet medisinen min og heller kollapset underveis i konkurransen....  

                                                                               JEg vet ikke helt hva jeg skal tenke når jeg leser på nyhetene dette med "drittslengingen" mellom Jusztyna og Marit Bjørgen
Jeg tviler ikke på at Marit  har sagt at J. ikke fortjente medaljen, men om hun har sagt er det vel kun fordi hun slo en av Norges utøvere med små marginer ( og muligens skøytet litt tidlig i konken).  Det er en naturlig ting å si som kanskje er mer ment som en trøst enn alvor og drittslenging. Ja, ja.. jenter er og vil bi jenter, OL-medaljevinnere eller ei. Hun mener 100% sikkert at Marit B. vant grunnet bruken av Astmamedisinen sin. Hun har selv forsøkt å få denne medisinen, selv om hun ikke har astma (!), men uten hell. 


Jusztyna Kowalczyk tror ( ifølge sitat dagbladet.no ) at hun nå belyser et nytt punkt innen langrennsporten og OL, men det gjør hun på langt nær. Astma medisin har i lang tid stått på dopinglisten og  mange har gått på "smeller" ved å ikke få godkjente bruken i forkant av konkurranser. 
At hun nå sier at OL kommer til å dreie seg om "å konkurrere om leger" er jo bare helt utrolig sagt.. Ja, ja- god i langrenn er hun, men å skape en konstruktiv medieblest ti rett tid, det har hun på langt nær ikke klart. Dårlig argument, dårlige tidspunkt og ikke minst DÅRLIG TAPER!!!



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten