onsdag 7. juli 2010

Dobbeltmoral blandt Norges slankedronninger...

Jeg fikk låne en liten matmanual om man kan kalle det det fra Grethe Roede her for et år siden. Jeg er per dags dato like sjokkert over å lese at hun anbefaler Fjordlandsmat som sunne middagsalternativer og sukkerholdige yoghurter til frokoster. Her er det mat med mye mettet fett, lite sunn næring, mye sukker og salt- og ikke minst masse usunne konserveringsmidler.
JEg har tittet og tittet i denne lille manualen der man enkelt kan finne "middagstips" om man kan kalle det det. Samtidig går Jeanette ( datteren til G.R ) ut i VG og kritiserer veimaten i Norge. HUn er på langt nær den første og absolutt ikke den siste, men jeg blir litt arg når jeg ser dette innlegget hvor hun kritiserer maten og menyene som selges på bensinstasjoner når "hun" samtidig mener det er helt okå spise fjorlands ferdig grøt med og fjordlands pølsemiddager utne skrupler.
Jeg mener at en ing er å anbefale produkter man er sponset av, men å gå ut å kritiserer bensinstasjoner er jo latterlig. Det er tross alt BENSINstasjoner!
Jeg var på bensinstasjonen i går for å kjøpe en pakke tyggegummi og endte opp med å komme hjem med druer og ferdigoppskjærte druer. Salatene lå klare i disken, rett under pølsene. Så når man kommer dit er det et valg man tar.  Ønsker man den sunne varianten eller den usunne ? Sure barn får man om man gir de usunn mat- Ingen barn blir sure av de små gulerøttene eller eplene de selger på Shell...
Fjordlands på Rema eller en pølse på Esso ?? Hva er værst ?  De selger juice og yoghurt som står oppført i "matmanualen" sin  på Shell her nede.. det er jo anbefalt av G.R det også..
Nei.. G.R går veldig bra og jeg tar av meg hatten for hvordan  den buisnessen er bygd opp, men jeg synes det er meget feil å mene at peanøttsmør er usunt pga fett og at syltetøy er ok pga lite fett....Mc. Donalds er jo også et meget vellykket konsern, men betyr det at produktet er bra. Ja, man blir mett, men hva mer...  Ola Normann må begynne å se på forskning og ikke markedsføring.. Vi står ovenfor en epoke med altfor mange livstilssykdomer og mange av disse hadde ikke eksistert om det ikke hadde vært så mye halvfabrikata og sukkerholdige raske retter. Nei.. jeg skal ikke irriterer meg så mye over dette og heller komme meg i seng, men jeg er som sagt ikke uenig i at det er usunn mat på bensinstasjon, men jeg menr jo pgså at skal du spise så kjøp mat på en veikro eller i butikken. BENSINSTASJON.. der kjøperman bensin og vasker bilen sin. Kanskje en kaffe eller te... Kanskje man skal bruke kosepoengene man har spart opp der... Ja for det er jo lov med en sjokolade eller bolle når man har vært flink ... i følge G.R......

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten