tirsdag 14. september 2010

Dette åpner 12.10.2010 på Lambertseter

Nye Lambertseter Senter blir et flott innslag i Bydel Nordstrand. Senteret blir ikke bare et kjøpesenter, men får også også et stort, flott bibliotek, kino og kultursal.
Jeg ser fra dag til dag hva som settes opp, flyttes inn og fikses opp og det skjer i en enormt stor fart. 20 000 kvadratmeter har på den tiden jeg har drevet Studio Step Up gått fra å være en sandkasse utenfor mitt kontorvindu til en stort bygg med allerede ferdige buttikkrom. Dag og natt ser du "dosere" som løper inn og ut. Mange hundre på jobb om gangen. Jeg gremmes når jeg tenker på hvor lang tid vi brukte på å pusse opp litt i huset her.... Ja, ja.. de er  700stk , vi er to - for trøste meg med det : )
Nå som lysene, flisene og rulletrappnene er på plass er vel det som opptar naboene til senteret mest hva det vil inneholde av butikker osv. Da kan jeg med glede si at det kommer mange nyttige butikker som vi har savnet så utrolig mye her oppe. Kanksje ikke de mest spennende butikkene, men det man trenger for å handle bursdagsgaver, utstyr til hund og akvarie, basiv wear og vintersko.  Å kunne gå på bena til Hennes Og Marurits for å kjøpe strømpebukser til Stjerna eller ta en soya-latte på Lille Persille blir bra og for de som nyter en god vin i ny og ne så blir det også et Vinmonopol der. Hva dette betyr for Manglerud senteret blir spennende å se..
Det jeg er litt skuffet over er at de ikke har Wow ( barnebutikken til Biki Bok ), Benetton eller Zara da det er her Stjerna får mest klær fra, men da har vi en god grunn til å komme oss til byen i ny og ne.
Bl.a. disse butikkene vil du kunne besøke om 27 dager : 

H & M
Vinmonopolet
Brokka
Boots Apotek
Ark
Claes Olson
DNA shoes
LIndex
Bagorama
Chantall
Zizzi
Cortezzi
Instinct
Tuppen og Lillebror
Expert


Mat og spisesteder : 
Meny
Jordbærpikene
Lille Persille  ( Utrolig gode, sunne salater og soyadrikker )
Samson Bakeri

Og selvfølgelig Symra Kino som vi gleder oss utrolig til at skal åpne på nytt med alt nytt utstyr og to saler. Hurra!! Jeg digger bydelen min som er en herlig blanding av det man trenger når man har en familie. Jeg kommer aldri til å flytte nærmere Oslo Sentrum da jeg mener at Stjerna har det utrolig bra her oppe og nå kan hun snart shoppe på senteret uten å måtte reise til sentrum eller andre bydeler med sine venner. Hønemor.. å jada!

1 kommentar:

Tonje Skarpsno sa...

Kult! Ikke lang vei for oss som bor på hauketo heller det:P lille persille er fantastisk spisested!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten