fredag 15. oktober 2010

Grapefruktkjerne ekstrak- Naturens eget antibiotika?

De som har møtt med de siste dagene har kanskje fått med seg at jeg har blitt matforgiftet. Går  jeg til legen nå vil de tilby meg antibiotika noe jeg er shitlei at de gjør de få gangene jeg møter opp. Antibiotika missbrukes til de de grader og skal kun brukes når det er meget alvorlig eller ekstreme smerter ivolvert ( min mening ).
Jeg har de siste årene bare vært syk et par ganger og må si at det er helt for j*velig følelse og være utmattet og sliten på denne måten. I jakten på formen min igjen har jeg pratet litt med folk i helsemiljøet og sjekket litt på nettet og kommet frem til et naturlig middel jeg skal kjøpe i dag, nemlig grapefrukt estrakt. Jeg skulle gjerne funnet ut om dette før jeg dro til utlandet for det er vist helt vanlig å ha dette med seg på tur i utlandet for å forebyggemagetrøbbel. Men etter å ha lest litt kom jeg over litt forskjellige meninger for og i mot... Her kommer litt informasjon jeg har funnet på nettet om dette middelet.


Dette fant jeg på en side som selgr dett emiddelet og som selvfølgelig mener det er et fantastisk naturlig, forebyggende og lindrende middel: 


"Grapefruktkjerne ekstrakt er blitt betegnet som Guds gave i kampen mot parasitter. Formålet med denne informasjonen er å vise hvordan dette naturlige antibiotikumet kan anvendes på en enkel og sikker måte. I 1980 oppdaget legen Dr. Jakob Harich fra Florida at grapefrukt-kjernene i hans komposthaug ikke råtnet. De motsto naturens renovatører: bakterier og parasitter. Det viste seg at kjernene inneholdt stoffer med sterke antibiotiske egenskaper, uten å ha vanlige antibiotikas uheldige bivirkninger. Senere forskning, ved universiteter og institutter har vist at grapefruktkjerne ekstrakt er effektiv mot over 800 bakterier og over 100 forskjellige virus, sopp og parasitter. " 

Dette er ganske spennende da det er parasitter som er den værste onden når det kommer til matforgiftning. Ikke hyggelig å tenke på at jeg har / har hatt parasitter i kroppen,men smertefullt som fy og jeg unner ingen å ha de krampene jeg har hatt siste ukene enn parasittene selv. Hurra, nesten så jeg løper til helsekosten med en gang. Men s
å leter jeg litt mer og jeg er ikke typen som kjøper gode råd så enkelt såJeg sjekker og sjekker til jeg vet det er greit å prøve seg og da finner jeg dette : 

" Grapefruit seed extract is not grapefruit juice. It is also not grapefruit essential oil and it is most certainly not an herbal tincture. Chemical manufacturers take the leftover grapefruit pulp, a waste by-product from grapefruit juice production, and in an intensive, multi-step industrial chemical process, change the natural phenolic compounds into synthetic quaternary ammonium compounds. Typically, in chemical synthesis of this type, chemical reagents and catalysts are used under extreme high heat and pressure or vacuum. Synthetic ammonium chloride is one of the chemical catalysts used in this process" 

Hm... Så det betyr at grafruktkjerne ekstrakt ikke er naturlig, men det rake motsatte ? 

“The antimicrobial efficacy as well as the content of preservative agents of six commercially grapefruit seed extracts were examined. Five of the six extracts showed a high growth-inhibiting activity against the test germs. In all of the antimicrobial active grapefruit seed extracts, the preservative benzethonium chloride was detected by thin layer chromatography. Additionally, three extracts contained the preserving substances triclosan and methyl paraben. In only one of the grapefruit seed extracts tested no preservative agent was found. However, with this extract as well as with several self-made extracts from seed and juiceless pulp of grapefruits (Citrus paradisi), no antimicrobial activity could be detected. Thus, it is concluded that the potent as well as nearly universal antimicrobial activity being attributed to grapefruit seed extract is merely due to the synthetic preservative agents contained within. Natural products with antimicrobial activity do not appear to be present.” 


BENZETHONIUM CHLORIDE Så det er altså bevist gjennom flere studier at det ikke er naturlig- Det fremstår ikke-bevist effekt etter å ha prøvd på den virkelige naturlige måten også, så mulig det er kjemikaliene som benyttes i prosessen for å fremstille ekstrakten som kan ha en virkning. Forvirret som vanlig når det kommer til legemidler og naturmidler leter jeg litt til. Jeg har skikkelige smerter som minner om veer, men staheten min gir ikke opp- Jeg gir det ut kvelden før lege kontaktes... Så langt er jeg nå ikke så sikker på om det blir grapefruktmiddel allikevel, men fortsetter heller med chlorella, spirulina og hveteress som vanlig og satser på at kroppen er sterk nok til å rydde opp uten legemidler og skumle chlorider.

KIlder : http://www.terressentials.com/benzethoniumgse.html    http://www.terressentials.com/truthaboutgse.html  http://en.wikipedia.org/wiki/Grapefruit_seed_extract  http://www.lakhsminorge.com/files/gr.fruktkjerne.pdf http://www.terressentials.com/truthaboutgse.html http://www.organicconsumers.org/articles/article_20234.cfm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visste du at grapefrukt, spesielt i konsentrert form, kan forsterke virkningen av mange medisiner? Man skal være litt forsiktig med det.

Marie sa...

Ja, det er jeg klar over. . Har skrevet et innlegg om dette og fler andre helsekostprodukter man skal være forsiktige med : http://aktivmamma.blogspot.com/2010/09/farlige-naturmidler-jeg-er-for-ikke.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten