mandag 1. november 2010

Slutt å si at du ikke har tid til å trene!

Det finnes så mange unnskyldninger for å ikke trene og jeg tror jeg har hørt de fleste . Bare for å nevne klassikerne ...
  • Jeg har så mye å gjøre
  • Jeg er så sliten etter jobb
  • Jeg har ikke barnefri så det går ikke
  • Jeg har vondt i ryggen
  • Det er så dyrt....
Jeg hører bare bla-bla-bla-bla, men jeg VET at det er planlegging og struktur i hverdagen som kan få ALLE til å få tid til å trene. Man MÅ ikke trene på helsestudio for å komme i form. Folk var i form for 1000 år siden også og helt uten av ZUmba og Pulsbelter eksisterte. Trening hjemme er vel det som kan løse alle de "problemene " nevnt ovenfor og som står i veien for en effektiv treningsøkt. MEN, man kan jo gjøre det beste ut av det og kanskje skaffe seg litt utstyr som gjør at treningen hjemme blir ekstra god. Her kommer en liste  på treningsutstyr som ikke er allverdens kostbart og som du kan få mye glede ut av.

Reebok Deck. Detter er en genial stepkasse som raskt og enkelt endres om til en god treningsbenk. Den har fire justerbare høyder og du kan få kjørt et hav av øvelser på den med og uten vekter, strikker eller bare kroppsvekt. Den kan lett stables bort, under sengen etc. Denne har jeg bestilt meg i dag og gleder meg til den kommer! 
Reebok Deck


Toningball ( 2kg )  er suverent å trene med. Mange ballanseøvelser som toner hele kroppen kan man raskt få mer utbytte av ved å benytte en slik ball.  De koster kun 69,- på XXL og jeg legger gjerne ut treningsprogram på bloggen dersom noen ønsker det. 
Vekter er det jeg liker best å trene med og ikke uten grunn. Kroppen trenger hele livet å få nok trykk og belastning til å utvikle et sterkt skjellett og holde muskulaturen sterk og tonet. Det finnes hundreis av øvelser man kan gjøre med et sett vekter og jeg anbefaler at ALLE trener med vekter 1-4 ganger i uken. Ønsker du et treningsprogram hjemme med vekter kan man bestille dette over nettet av en Personlig trener eller på et senter. 

Raggsokker er et meget undervurdert når det kommer til trening. Hvem har ikke sklidd rundt på hyttegulv om vinteren og kanskje til og med tatt en liten visitt innom bordet før man har tatt landingen på furua. Ta på deg ullsokker og kjør core-øvelser på gulvet som virkelig får magemsuklene til å riste. Ønsker du bilder og tips på dette kan jeg så klart lage et skikkelig beinhardt magetreningsprogram med nettopp ullsokker som eneste utstyr. 

4 kommentarer:

Leni sa...

ble litt intr. i den ullsokktreninga jeg.. hehe ;)

Marie sa...

Ha-Ha ..Hørs nok helt rart ut. men veldig enkelt - Ta på deg sokkene og kjør beinharde mageøvelser som dynamisk planke osv.. Noen kaller det Catslide i dag, men ullsokkene fungerer like bra : )

Anonym sa...

Kan du gi oss noen bra øvelser for ullsokk-trening? Det hadde jeg satt stooor pris på! Kjempebra blogg forresten! Positiv og veldig bra forklaringer :) Stå på!

Anonym sa...

Kan du gi oss noen bra øvelser for ullsokk-trening? Det hadde jeg satt stooor pris på! Kjempebra blogg forresten! Positiv og veldig bra forklaringer :) Stå på!

Det oppstod en feil i denne gadgeten
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...