torsdag 24. mars 2011

12 minutter lunsjtrening


Unnskyldninger som at man ikke har tid til å trene eksisterer ikke verden min. Selv folk i treningsverden kommer med denne unnskyldningen, men vi har å forstå at man fint kan trene andre steder enn i en sal eller på et helsestudio. Kontorpult, trappetrinn og en stol er treningsutstyr nok - Har du ikke det heller (!) så kan du fint trene utendørs. Alt du trenger er 12 minutter av 1440 minutter i døgnet.
Oppvarming 
8 push ups, jogge på stedet 60 sek  x 5 
Squat & Walk
En øvelse jeg har satt sammen for å få maks ut av den lille tiden jeg har å trene på. Du vil kjenne det godt i baksidelår og setemuskulatur, samt at coremuskulaturen må jobbe ekstra for å unngå vingling underveis. 
Øvelsen går fra fra venstre mot høyre..Øvelsen kan gjøres uten kasse, men ved å komme opp i høyden må du bruke mer kraft for å gjennomføre øvelsen, noe som er poenget med dette ekspress-programmet. 
    • Bilde 1. Start øvelse med å gjøre en ettbensknebøy ( beskrevt her  ).
    • Bilde 2. Når du kommer opp går du raskt ett skritt frem. 
    • Bilde 3. Utfør på motsatt ben på motsatt side av kassen. 
    • Bilde 4. Når du kommer opp igjen tar du ett skritt bakover og begynner fra toppen. 
    Utfør øvelsen 10 - 20 ganger. Start så fra begynnelsen med motsatt ben og utfør 10 - 20 nye ganger.  
    Husk å ha kontakt med core-muskulaturen under hele øvelsen. Benytt gjern vekter i hver hånd for å få maks utbytte av øvelsen.








    PUSH UP & MIDJETRIM
    Utføres på en kasse eller trapp. Ha hele tiden god kontakt med mage / rygg og unngå svai.
    • Bilde 1.    Kjør 10 smale push ups. 
    • Bilde 2.    Snu deg kontrollert over på en siden .
    • Bilde 3.    Hold en rett linje fra hel-hofte-nakke
    • Bilde 4.    Senk hofta så langt du klarer og skyv og så høyt du klarer. Snu deg deretter tilbake til utgangsposisjonen og utfør 10 nye push-ups før du snur deg og gjør " hoftedypp" motsatt vei. 

    Beklager litt rot i oppsettet... All tekst flytter seg rundt som det vil idag og finner ikke ut hva som er feilen...

    4 kommentarer:

    Marte Katrine sa...

    Gode tips :) De skal jeg ta med videre. Det er ikke noe som heter å ikke ha tid til å trene, det er jeg helt enig i. Det handler bare om å se mulighetene :)

    Marie sa...

    Så bra du likte de. De er supereffektive! Takk for at du stakk innom bloggen : )

    Anonym sa...

    Hei, jeg er ei lita og tynn jente på snart 18 år med stor sprett rumpe som ikke passer så veldig til kroppen min. jeg må bare få si at at du har utrolig mange gode treningstips her:) Men jeg lurer på om du kan lage et innlegg eller svare på denne kommentaren på hvordan man kan få strammere og mindre rumpe? :)

    Marie sa...

    Hei. Aller først- skal vi bytte ? Du høres jo helt fantastisk ut. Sprettrumper passer til alle kropper, men jeg vet godt hvordan det er å ikke være fornøyd.
    Jeg ville vel ikke trent "ned" sprettrompa mi, men kanskje trent opp andre deler. Altså mer muskulatur på resten av kroppen for å få den symetrien du er fornøyd med ? Jeg kan ikke som PT gi deg personlige råd av denne typemed mindre jeg har sett deg og gjort en kroppsanalyse.MEN, jeg er sikker på at du ser kanon ut!

    Ha en glad dag!!

    Det oppstod en feil i denne gadgeten
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...