torsdag 19. april 2012

Grunnoppskrift på matmuffins.

Serverte mine flotte Bikini Boot Camp damer matmuffins etter de fysiske testene i dag.  Tror de ble vellykket. De er uten mel og med masse proteiner fra egg og cottage chees. Sunt fett er det også i de og for de som ønsker enda mere fett kan man hive i en kopp med revet ost eller 60 gram kremost med den smaken man foretrekker.  Jeg foretrekker nok aller helst smøreosten på toppen når den er stekt for da holder jeg litt igjen på kaloriene... Thats me! 
Ikke la det bli en vane jenter :P

4 egg
250g cottage chees
2 dl solsikkefrø
1ss solsikkeolje
2ts psyllium kostfiber ( fiberhusk ) 
1 ss bakepro 
1/2 ts LO salt ( natriumredusert )
2 ts bakepulver
2 ts linfrø 

Her kan du leke deg litt med alt fra tranebær  for en søtere variant til walnøtter for en mer "nøttete"v variant. Jeg hadde i en spiseskje med goji-bær som jeg moste sammen frøene i starten.  

Bland Egg, cottage chees, linfrø, olje og solsikkefrø i en stavmikser og mos til frøene er knust godt. Rør så inn resten av ingredisene. Ønsker du enda mere fett tilsett kremost sammen med egg osv, eller revet ost helt til slutt.  
Stek i teflon eller plastformer i 15 minutter , snu halveis og stek på baksiden i 10 minutter. La de hvile på rist . Godt til supper, i matpakker som mellommåltid, lunsj etc.  


Flere oppskrifter finner du her : )

2 kommentarer:

Caroline sa...

Noen har matblogg og du har nattmatblogg haha. Dette så ut som luksusmat for meg. Stå på dama!

Anonym sa...

Så søtt : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten