mandag 24. desember 2012

Møtte en skikkelig drittsekk på kjøpesenter i kveld...

Må bare fortelle om noe ubehagelig jeg opplevde på et senter idag.

Jeg stod i en butikk og ser på avstand en pappa med en gråtende jente under armen som gikk bortover. Han rev og slet brutalt i henne og slapp henne plutselig ned mot bakken så hun hang i armen mens han dyttet henne med foten frem og tilbake. Han dyttet og dro så hardt at jeg ble helt sjokkert. Jo mer hun skrek jo kraftigere tok han i ungen og omvendt. Det var så ille så hvem som helst burde bryte inn. De var et lite stykke unna og når jeg gikk mot de tok de rulletrappen ned. Jeg fulgte de fra etasjen over for å se hvor de Skulle og Det jeg da IKKE skjønner er alle de som stod ved siden av og ikke minst bak i rulletrappen som ble helt rare og snudde seg vekk i stedet for å gripe inn! Noen ristet på hodet og stoppet opp, men INGEN sa eller gjorde noe som helst! Det værste er at jeg vet hvem han som stod rett bak de var også- shame on you!!!!!
Jenta hadde det ikke bra og jeg er vanvittig glad jeg fikk stoppet pappaens oppførsel. Jeg skjønner at man blir frustrert over trassige barn, men en jente på to år skal IKKE håndteres som om hun er full på byen!
Hvorfor er det så mange som ikke klarer å gjøre noe når slikt skjer lurer jeg på ??
Det værste er jo helt klart de som IKKE Tør å bry seg i en slik situasjon. Redde for å blande seg eller skape problemer for seg selv tenker jeg. At folk bare ser apatisk på er dårlig gjort, tenk hva jenta føler når hun ser alle menneskene i øynene som bare går sin vei når hun blir kastet rundt som en tøyfille.
Håper at det var et ' beger som rant over' og ikke vanlig oppførsel fra faren. Jeg kom ned rulletrappen og fikk akkurat stoppet jenta før hun knabbet mot rulletrappen. Ikke veldig trygt å krabbe der ... Han hadde sluppet henne ned og nå ville hun til mammaen sin. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis jakka hadde kilt seg fast i rulletrappen ... Jeg henvendte meg på en smart måte og fikk roet situasjonen betraktelig. Fikk mest lyst til å gi han grisebank, men man må jo bruke hodet litt også, selv om jeg mener han bør få smake sin egen medisin av en som dobbelt så stor som han.. Jeg kjeftet samtidig som jeg passet språket så ikke han ville ta det ut over jenta.. Møkkamann!!

Så mitt lille juleønske er at man må åpne øynene bittelitt når ting er så hektisk som det er nå. Vi løper i vår egen hektiske boble der alt skal ordnes og fikses på kortest mulig tid,men stopp gjerne et øyeblikk og se rundt deg noen gangen. Det trengte hvertfall denne lille jenta i dag. Hvor lenge hun får fred fra farens oppførsel vet jeg ikke, men situasjonen roet seg hvertfall helt ned der og da.
Det er lov å bry seg og koster ikke noe mer enn litt av tiden din..
God natt - Marie

1 kommentar:

lovelyliller.com sa...

huff :/ det er dessverre mange som får barn uten å egentlig vite alt det det innebærer. :( burde ikek gå ut over barnet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten