mandag 11. mai 2009

Føle seg bra!

Hva skal til for å føle seg bra ?
Jeg tenker på oss jenter som ikke er 20 år lenger og som lever i tidsklemma med alt som hører til der.
Selv føler jeg at jeg har funnet nøkkelen til et lykkelig liv. Det er ikke alltid jeg klarer å følge de "reglene" som hører til, men allikevel gjør jeg så godt jeg kan. I de periodene familien fungerer bra, logistikken i heimen sitter som den skal og jobben gjøres i tide har jeg det bra. Men det er alltid noe som kunne gjøres bedre, men alt i alt har jeg det bra. Dessverre er det ting man ikke kan rå over.jeg tenkr spesielt på sykdom , økonomi og tragiske hendelser. men det er da jeg tnker at dette må man da gjøre det beste ut av. Livet er ingen dans på roser, og det er nok ikke meningen heller. Jeg tror at etter motbakke får man det mye bedre - Å seile gjennom livet uten problemer gjør enn også mindre rustet til å forstå-seg-på og føle andres smerte.

Men hva gjør du for å føle deg bra ? Jeg føler meg bra når jeg kan ha tid med familien, prate tull og ikke minst le!
At latter forlenger livet er ikke bare et uttrykk, , men også noe som er forsket frem . Kanskje derfor jeg også elsker Hot- Street og Bikini Boot Camp. Jeg ler så tårene triller og ser frem til disse timene hver uke. For jeg kan le, smile, gråte, tulle og ha det moro.. Da føler jeg meg bra.
Jeg føler meg også bra når jeg kan gjøre noe for andre. Slippe mitt eget ansvar og hjelpe andre gir meg en god følelse. Det er ingen egoistisk handling så lenge det ikke gir den andre parten skyldfølelse , da er det bedre å ikkehjelpe ... Dårlig samvitiighet er vel det som gjør at jeg ikke føler meg bra.. Jeg føler jeg skulle stilt opp så mye mer for alle andre og at jeg ikke helt strekker til for alle mine venner om dagen. Men det føles godt å kunne bidra til et fellesskap på SSU. Så alt i alt har skal jeg vel kanskje ikke føle så mye dårlig samvittighet der.. Så ja, jeg har det bra. Jeg vet at å bevege på seg gjør at man frigjør masse "lykke"hormoner. Samme som når man spiser sjokolade, forskjellen er bare at etter trening har jeg det bra og etter sjokolade føler jeg meg elendig. Jeg gjør også noe bra for kroppen min når jeg spiser sunt det gjør jeg ikke med sjokoladen, alt for mange kjedelige bivirkninger gitt....

Men jeg har det bra også når jeg hører at DU har det bra og er det noe jeg kan gjøre for at du skal få det bedre så er det bare å si i fra. <3
nei nå skal jeg lage tre danser til kveldens timeplan, men jeg håper at du fokuserer på noe du liker i dag, noe du får igjen for i morgen og noe som gjør at du knekker din lille "lykkekode".

Ta vare på de små stundene, skriv de ned og tenk på de når du har det tungt.
For jeg ønsker at ale mine venner skal være lykkelige!!!

Carpe Diem folkens, det gjør jeg -
Love!!!!!


P.s... Stjerna og Espen ..takk for at dere gjør meg lykkelige og som jeg sier.. etter tøffe tider går det alltid oppover og det er de stundene jeg lever for ; )

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten