onsdag 2. juni 2010

Å holde formen stabil i sommer !

Dette innlegget er til mine flotte Mommy & Me deltakere og Bikini Boot Camp jenter eller andre som
" gruer " seg til sommeren kommer : )

Den siste uken har jeg hørt fra mange av dere at dere gruer dere til kursene er over og dere blir overlatt til dere selv. Mange er redd sommeren vil bli totalt aktivitetsløs, full av kos og at kiloene kommer rett på igjen.
IKKE FORTVIL! Timer har vi nok av og har du ikke tid til å trene- ja da ler vi som jobber med trening fordi man TAR SEG TID ! Stå opp en time før, legg deg en time senere, gå hjem fra jobb eller skru av tv`n og rist løs i stua. JEg har pr dags dato ikke møtt noen som ikke har tid til å trene.. Jeg jobber 50-70 timer i uken og får allikevel trent. Ja, jeg har barn og hund og hus som må ryddes, men egentrening MÅ til. Man finner tid- det er kun viljen det kommer ann på...

Nøkkelen til å bevare formen om sommeren er planlegging !!
Sett av faste dager med fast tidspunkt der du SKAL bevege deg. Gjør man ikke dette og ikke holder trneingstiden hellig, ja da vil du selvfølgelig komme i dprligere form.
Om en venninde har  samlet jentegjengen på Aker Brygge nettopp på dette tidspunktet- ja, så kom en time senere enn de andre da. Det er helse vi snakker om! Du vil sikkert storkose deg de resterende to timene på Aker Brygge med vennene din,e og kanskje med god samvittighet nyte ditt vinglass eller din dessert.

Ballanseregelen!
Vet du at du skal på fest i morgen , ja da må du trene først.  Det er nå slik at spiser vi like mye mat ( energi ) som vi forbrenner, ja da legger vi ikke på oss. Frotser vi  i kaker, is, pils og grillmat en kveld- Ja lykke til med å ikke få "konsekvenser" av dette dersom du ikke beveger deg litt ekstra denne dagen.

Så spiser du 2000kcal - ja da må 2000kcal til pers for å bevare formen. Skal du ned i vekt- Ja da spiser du 1800kcal , ja da må du forbrenne 2000kcal da ( eller mer.. )

Kunnskap !
Les om kosthold og trening. Jeg anbefaler bøkene til Paulun som handler om fettforbrenning og formtopp.
Trening finnes det masse om på nettet, men noe må man ta som en klype salt. Finner du noe på nettet som inspirerer, ja send linken til meg så kan jeg si om du har funnet et bra program eller ei.
Få inspirasjon på treningene og bruk basisøvelsene på tur. JEg skal lage et innlegg med koffertøvelsene min. De beste øvelsene å ta med seg på tur som ikke krever noe annet utstyr enn et par sko og håndkle.

Da var to av dagens treningsøkter ferdig og regnskap skal igjen til pers...Æsj.. Men som med treningen- det må til!! Nyt sola!

P.s  Har tagget et par oppskrifter i bloggen - Gå inn på oppskrifter - Skal legge ut det berømte "Frødet" også ( brød ) etter ønske i dag også .
Marie :)

1 kommentar:

Marie sa...

Norgesrekord i å skrive "DERE"i en og samme setning... Sorry.. ble nok litt tung lesing igjen ja !

Det oppstod en feil i denne gadgeten
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...