tirsdag 1. juni 2010

Velkommen til min blogg!

Kosthold, trening, Dans, Livsstilsykdommer, fedme, barneoppdragelse, Foreldreoppdragelse, oppturer og nedturer !

Bloggen min har eksistert i mange år, men i starten var den kun for meg selv som en dagbok, men etterhvert har jeg funnet ut at dette er egentlig en grei måte for meg å få ut det jeg mener om livsstil og trening.
Selv finner jeg stor glede av å lese andres "treningsfilosofi " og kostholdsretning så kanskje noen kan ha glede av det jeg også mener om dette. Mye av det jeg skriver er bevisst rettet mot kvinner som vil i form da dette er målgruppen min som personlig trener og treningsinstruktør på Studio Step Up.
Jeg har null oversikt over hvem og hvor mange som er inne på siden min, men har registeret en counter den siste uken slik at jeg kanskje har litt oversikt... Alltid hyggelig med en kommentar også- elsker synspunkter og folks "for-og-i-mot".
Har du blogg selv , så legg gjerne igjen linken her også  :)
Veldig hyggelig om du vil spørre om noe rettet mot trening eller kosthold, det koster ikke noe å spørre her og de som kjenner meg vet vel også at jeg elsker å inspirere , motivere og  dele mine råd..

Ja, ja.. Nå er jeg  hvertfall hjemme fra en superkul ZUMBA time hvor jeg fikk deltakerne til å synge ( hihi ) og ikke minst, en Bikini Boot Camp time hvor alle bare gav alt!! Jeg er så utrolig stolt av den innsatsen de viser og på fem uker så synes det så utrolig  godt på kroppen dems og ikke minst energien og teknikkene deres .  Jeg begynner å bli litt "kjip" ¨nå og ris serveres nå like ofte som ros, men nå er det ikke så mange uker igjen til fellesferien ogda er det bare hardt mot hardt som virker !! Så om noen av dere er her inne og titter i kveld- Dere er rå og jeg VET dere vil nå målene hvis dere fortsetter slik dere har gjort nå!    ( og drikk vannet og dropp brødet + + + )

Klem Pt-Marie ;)
 Bloggurat.

5 kommentarer:

Siri sa...

http://siriandersen.blogg.no/1275444647_by_request_benet_mitt.html

Hei Marie! Der har du et mer spesifikt innlegg om problemet med beinet, og for øyeblikket har jeg fortsatt ikke lov å belaste. Men jeg må i alle fall for øyeblikket basere meg på trening uten bruk av bein. Har du noen råd om forskjellige treningsmetoder? :)

Hilsen Siri

ina sa...

// Tusen mange takk for skryt! Er ekstra hyggelig å få skryt fra en som deg, som faktisk jobber med det (noe som i grunn virker ganske spennende!). Takk, takk!

Marie sa...

Siri:
Når man ikke skal belaste bena må man tenke øvelser som retter deg opp, stabiliserer og som styrker viktige holdningsmuskler.Å tenke vekt er ikke riktig- tenk heller å bygge muskler. Mange tror man får store kulemuskler straks man begynner å løfte vekter, men tro meg- det tar tid :) Så du vil ikke bli noen hulken! Men det flotte med styrketrening er at når du øker din muskelmasse vil du også øke din basalforbrenning. Høyere forbrenning = mer bruk av energi ( les mat ). Så det at du ikke kan gjøre ordinære kondisjonsøvelser nå gjør ingen ting. Osteoporose er en sykdom som bare drar masse nytte av trykk og belastning ( les styrketrening ) da dette øker bentettheten . Jeg foreslår at du får deg en ball. Ikke de største men 75cm er det vel som er best. Skaff deg en skikkelig en som er eksplosjonsikker. Bare ved å sitte rett opp på denne vil du måtte bruke dine magemuskler og ryggmuskler. Jeg vet ikke hvor du er i "prosessen " nå, men dersom fysioterapeut/lege mener det er noe tidlig så sitter du på sengekanten/ sofakanten og dingler med bena. Skaff deg to vekter på ca 2kg - 4kg og lær deg grunnleggende øvelser for armer og skuldre du kan gjøre mes du sitter/ligger. Liggende på rygg i sengen kan du gjøre ulike bryst øvelser, samme på magen. Øvelser som er bra er bl.a. disse baseøvelsene : Bicepscurl, Tricepspress, SKulderhev, franskpress, flyes og rygghev. Gå f.eks inn på dennelinken og få inspirasjon- de har også videoer av hvordan fler av øvelsene virker.
http://www.netfit.co.uk/training/gymworkouts/upper-body-circuit.htm
For å få en viss kondisjonseffekt så kan du gjøre hver øvelse 12 - 20 ganger sammenhengende , ett minutts pause for så å gjøre det hele to ganger til. Så bytter du øvelse. Det viktigste er at du hele tiden holder deg rett i sittende stilling og senker skuldre på stort sett alle overkroppøvelser.. Ja - lykke til da - håper noen av disse tipsene kan være til hjelp :)
marie :)

Cecilie sa...

Hei Marie,
Da har jeg endelig fått lagt deg til i blogglisten min! Huff, er fortsatt irritert for at jeg ikke rakk treningen i går. Fikk trent litt hjemme, men det blir ikke det samme :-)

Marie sa...

Det går fint Cecilie :) Du kan komme i kveld kl 20.00 om du vil!
LEgger ut et innlegg til dere nå her på bloggen :)
Marie

Det oppstod en feil i denne gadgeten
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...