mandag 6. september 2010

Kanon start på uken !

Å så deilig med høstfølelse ! Blir så lei av alle som klager på sommeren. Høsten er fantastisk og til å bo her i nord må vi bare innrette oss etter hvordan dagene og månedene går. POSITIV folkens!!
Dagen i dag startet med to morgenturer med Gizmo - Digg luft, smilende mennesker og masse hunder ute. Fant en tennisball på sletta så da var det bare å kaste litt ball og trene litt  lydighet før det bar ut på tur med en superherlig gruppe med Mommy & Me deltakere. LOVE IT!! En gjeng med positive jenter som allerede er klare for hardtrening.. Lyder bra for formen deres fremover.
Ellers er jeg ferdig med masse administrativt og i rute med dagens gjøremål- herlig da jeg i går brukte all for lang tid på et innlegg om Coca Cola på bloggen med en som mente at det er feil å si at Cola er usunt.. Bla-bla-bla... Nå er det bare en liten time til jeg skal danse med verdens skjønneste treåring. Hun kommer hver mandag og danser med meg alene. Hun har diagnosen Leukemi og har nylig ligget et halvt år på sykehuset, og er fortsatt under behandling. Jeg elsker dette lille jentebarnet og den livskraften hun har- Hun gir meg så mye på den halvtimen vi holder på og følelsene farer i meg som er berg og dalbane.                                                      Så fra 14 - 22 er det full rulle med undervisning og bare et små pauser i mellom så her er det bare å kaste i seg det som er av sunne tilskudd så jeg ikke stuper før jeg kommermeg hjem- Prøve få skviset inn en ny Zumbadans i dag også- YEI!!Abefaler ALLE å ta en tur i skogen nå. Så utrolig deilig med nesten 20varmegrader, men med luften av høst og kantarell i luften. Ha en skikkelig glad dag!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Bra trening i dag, jeg gikk rett på butikken og kjøpte cola og sjokolade.. Neeeeeeidaaaa, kjøpte romano salat og vann! Nå skal jeg lage god lunsj......
-anna

Anonym sa...

Så deilig med din positive energi Marie ! :-)

Anett

Marie sa...

Hå Anna! Der trodde jeg faktisk du mente alvor- Men Passiv Pappa hadde sikkert appluadert deg da ; )
Flink på trening var og moro at du var klar for mer- Da betyr det at du er på gli og kanskje kan ende opp med å like å trene- Håp for deg også!!


Anett : Tusen takk - Har så mange ting å være glad over vet du og syne det er nok av klaging overalt..
Ha en glad dag !

Spire sa...

Fin blogg, men tror at du får fler lesere hvis du velger å lese korrektur før du poster innleggene. Finnes ikke noe mer irriterende og useriøst (for noen som er seriøse) enn skrivefeil :)

Anonym sa...

En super dag til deg også :-)Til og med jeg har begynt å trene i dag...hehe nå er det bare å holde ut til det blir en vane:-)

Marie sa...

He-He.. Jo takk for det. Hvis folk ikke ønsker å lese bloggen min pga skrivefeil så får de finne noe annet å gjøre. Jeg jobber mellom 12 og 17 timer om dagen og har bare få minutter til å skrive innlegg. Skulle jeg gått tilbake og sjekket alt som stod så hadde det ikke blitt noe blogg-Oftest poster jeg innleggene på natten i "pausene" mine når jeg jobber. Ellers henger tre av bokstavene på tastaturet og dette glemmer jeg i ny og ne. Dette er min dagbok og den er der for å spre informasjon og glede, noe jeg håper den gjør på tross av manglende skriveferdigheter.
God kveld : )

Owe Jørgensen sa...

Nei hør nå her, Marie. Jeg prøvde overhodet ikke argumenter for at cola er SUNT! Nå må du skjerpe deg og holde deg til fakta!

Det eneste jeg påpekte var det totalt virkelighetsfjerne utsagnet ditt at (jeg siterer) "et glass cola om dagen = 8kg fett rundt magen". Man blir ikke feit av å drikke cola. Det er flere faktorer inne i bildet enn som så.

Jeg håper du klarer å ta skylappene fra øynene mens jeg er ute på forretningsreise i dag. Det finnes ingenting som å se uvitende mennesker som er påståelige.

Og for øvrig, nå skal jeg nyte en skikkelig god og sukret iskaffe mens jeg nyter wienerbrødene jeg har til frokost, og deretter bærer det til Geilo for teknologipresentasjon hos kunde!

Marie sa...

Du mener det ikke finnes noen bevis på at sukker faktisk er usunt- Samme sak det. cola= sukker. Ellers er det mange som vet at å drikke brus hver dag gir mange kg ekstra på kroppen over tid. Du kan argumentere så mye du vil, men jeg er 100% sikker på at der er det mange som synes du er helt på jordet, inkl leger, forskere m.fl. Jeg er ikke avholden fra sukker, men jeg stapper heller ikke kroppen bare full av shit heller. Du kaller meg uvitende, overfladisk, virkelighetsfjern, og drar inn datteren min i diskusjonen + + + fordi jeg fronter en sunn hverdag? Jeg tør hvertfall si hvem jeg er og stå for det. Hvem er du ? Og den overskriften ( for ente gang ) er fortsatt et sitat fra dr. Ha på Søff og ikke noe jeg har funnet på.

Owe Jørgensen sa...

Marie: Det er for meg revnende likegyldig hvor disse overskriftene dine kommer fra. Hovedsaken er at du fronter en holdning som er direkte ufyselig. Nå holder jeg meg til det om cola i det minste for nå.

Navnet er for øvrig Arild, og jeg skal rette opp så jeg poster som det så fort jeg finner ut hvordan.

Og for øvrig har jeg fått mange mails med support fra lesere.

Marie sa...

Så hyggelig at du har fått masse postitv respons. Det er hyggelig for deg. jeg fant ikke e-posten din noen steder så derfor får du ikke mails herifra : )

Arild sa...

Marie: da har du ikke tittet godt nok på bloggen min.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten