lørdag 11. mai 2013

Produkter med Stevia!

Jeg bare elsker Stevia og har i mange år vært fan av denne ekstremt søte planten. I mange år "lo" folk litt av meg når jeg fortalte at jeg hadde bestilt dette på nett og kjøpt det i utlandet på ferie osv.  Rart med det, men slik som med mye annet så har Stevia nå blitt godtatt av "naboen" på lik linje med alger og hvetegress som hvertfall var heksebrygg for 7-8 år siden. .. Her er nå noen av de produktene som har kommet i 2012/2013 der kunstig søtning eller sukker har blitt erstattet med stevia.  Hurra ! 
Noen av de produktene som du enkelt finner i helt ordinære butikker. 
  • Iskaffe, den skumleste drikken sammen med Cola spør du meg.. Jeg har forbannet "kaffe-latte" i mange år og jeg har hatt haugevis av iskaffe-avhengige på kurs. Jeg anbefaler fortsatt ikke kombinasjonen melk-koffein-søtning, men som en sjelden gangs "grei" så er det helt klart mye bedre med Is-kaffe med Stevia (det beste er å bare droppe helt, men hvis man absolutt må).. 
  • Cavalier er et  skikkelig sjokoladeluksusmerke og i år fikk du faktisk tak i cavalier påske-sjokolade til barn med stevia. Genialt!  Mørk, belgisk sjokolade som smaker skikkelig nam.. Sjokolade med Stevia fåes kjøpt på  bl.a. Sunkost på Lambertseter senter (beste helsekosten)eller på nettbutikken "Doce Vika".  
  • Yup salte pastiller  får du kjøpt i stort sett alle daglivarebutikker. 
  • Vitamin well serien med to varianter med Stevia er vel også enkel å få tak i nå om dagen og godt er det for den tror mange at har vært kjempesunn, men flere av Vitamin Well drikkene har inneholdt endel karbohydrater. No more :) 

Det finnes en god del andre produkter også, helt utrolig kult å se at stevia begynner å bli så utbredt.
 
I LIKE!!  

Har du en Stevia-favoritt ? 

Photo tilhører aktivmamma.blogspot.com 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har bare smakt litt for mye stevia i te og det er ikke veldig godt. Skikkelig bittert, men så er det jo ikke for godt med for mye sukker heller da.

Anett sa...

Elsker Stevia-dråpene i ulike smaker og bruker dem i alt fra kaffe til bakverk. iHerb.com har masse bra Stevia-produkter :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten