fredag 19. juli 2013

PALEO innkjøpsliste for ferskinger :)

Vil du ned i vekt, få mer energi og bedre helsen litt så er ikke trening nok. Du kan trene deg blå i fjeset hver dag, men uten bra kosthold så vil mye av treningen være unyttig. Paleo/Steinaldermat har blitt min favoritt og her er en liten innkjøpsliste om du og vil teste dette. 
Er du helt "Paleofersking"så er det greit å å ha en enkel innkjøpsliste. Sjekker man nettet og ser på drevne paleobloggere så kan det virke litt avansert i starten. Paleo er ikke avansert, men man må vende seg til å brukte ekte matvarer og ikke pose/halvfabrikata, blandingsprodukter og mat som er ødelagt i prosessen fra 'natur til kjøleskap'. 

Innkjøpsliste 
  • Kokosolje /Cocosa f.eks 
  • Olivenolje 
  • Stevia  ( Søtningsmiddel)
  • Squash ( Pastaerstatter)
  • Kyllingfilet
  • Avokado
  • Sitron 
  • Blåbær
  • Egg 
  • Cokosmelk 
  • Mandler 
  • Mandelmel 
  • Fiberhusk (laget av psylliumfrø- bindemiddel og senker GI i mat)
  • Quinoa ( En fin erstatter for ris).
  • Kokosmel ( Genialt til baking ).
  • Søtpotet ( Til puré, pome frites, potetgull m.m). 
  • Frukt og grønnsaker
  • Friske Urter 
  • Fisk ( makrell, torsk og ørret f.eks). 
  • Kjøtt 
  • Havsalt /Himalayasalt
  • Honning eller agavesirup
  • Evt gresk yoghurt 
  • Evt smør ( ikke margarin). 
Lurer du på hva som er Paleo eller ikke kan du se på dette skjemaet jeg fikk av Kristine. Eneste jeg er uenig i er palmeoljen, men ellers er den knall. Last den ned på mobilen din og sjekk når det er noe du lurer på om passer inn i Steinalderkost :) 

Del veldig gjerne innlegget om du tror noen andre kan ha glede av dette! 
God kveld :) 

Ingen kommentarer:

Det oppstod en feil i denne gadgeten
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...