onsdag 12. mai 2010

Trening og mat i utlandet



Jeg er så heldig å få være treningsleder for jomfrureiser. Enda flottere er det at jeg bruker mitt eget konsept i deres konsept, Bikini Boot Camp som handler om å trene og spise seg i from mot fellesferien.

Jeg er utrolig glad for at dette var en treningstur og ikke "slappeav" tur ( slappet ikke så mye av nei..) da det var så utrolig mye god mat som fort kan gjøre at man kommer tyngre hjem enn når man dro..
Tre flotte buffeter om dagen var nesten i overkant, men heldigvis var kontrastene store og man kunne velge mellom hvete og sukkermat eller  grønt, fisk og herlig,sunn mat. JEg smakte på desertene fra Tyrkia de siste dagene, men heldigvis tok de lange gåturene eller de to og tre daglige treningsøktene knekken på det lille jeg koste meg med. Det var så deilig å nyte ferdig frisk oppsåren frukt i stedet.

Jeg holdt to foredrag om kosthold og fokuset mitt er stort sett måltidsplanlegging og gjennomføring av dette samt sukker. JEg ble da veldig overrasket av å se hva folk faktisk spiser til frokost. Tenker ikke nødvendigvis på mine deltakere i Tyrkia, men like mye de andre på hotellet.
Selv spiste jeg havregryn med nøtter de første fire dagene der nede før jeg var mere på skinke, frukt og bacon.. MEn kjære vene så mye rart! Hvete-sukker-hvete-sukker... Fritert mat osv..
Kaker til frokost!

Å trene på flotte Gloria Hotell var ikke noe problem. Vi hadde flotte utearealer hvor elv, palmer og sval bris var våre nærmeste tilskuere. Vi sto på et gress som måtte diskuteres om var ekte eller ei, men det var ekte... Slik ser det ikke ut i min egen hage nei :)


Heldigvis var det et helsestudio i " huset" der jeg dro med meg Kristine for å trene bryst en dag og tok en liten treningsøkt alene for bena mine. Hotellet var litt "sjokkert" over jenter som trente tungt i gymmet og tydeligvis ikke vanlig der... Kanskje Spa og tredemølle er mest det damene benyttet, eller vannaerobicen som var i det flotte innedørs spabassenget. Uansett fikk vi gått mange kilometer på morgentur et par av dagene. En 40 hulls golfbane slynget seg rundt som en halvmåne på området, men etter et par turer der fikk vi beskjed av vår TV at der kan man ikke trene... Wops...Ja, ja... Neste gang får vi heller ta 18 hull og bruke det som ten dags treningsøkt. ( ja, da.. skal ned i oktober 2010 og mai 2011 igjen ) .

Bra utstyrt gym var moro for en liten frivektsfantast som meg :) 


Vi hadde to ZUMBAøkter inne og det var kjempegøy!! Damene hadde null bakgrunn fra dans, men var bare såååå flinke!! Det var heller ikke noe problem å kobinere mosjon og shopping. Vi gikk til Belek en dag og holdt et skikkelig tempo i 75 minutter. På veien fant vi en type lekeplass jeg aldri har sett! Den hadde 12 års aldersgrense og var en treningspark! Ja, det er helt sant!! Vi måtte prøve litt øvelser for ben og overkropp og fantasien var eneste som kunne sette stopper for hva man ville trene. 
Her kjører jeg dips i 27 varmegrader.. DIGG!!


Da vil jeg bare konkluderer med at å reise til Tyrkia for å trene og nyte er helt "kanon". 
Jeg gleder meg til å reise tilbake, spesielt siden jeg nå vet hva som er hvor og hvem som gjør hva på hotellet. Neste tur blir nok enda bedre for nå vet jeg hva som bør prioriteres.
Eneste jeg angrer på var at jeg ikke tok flere Spa-behandlinger, men det skal jeg få fikset i høstferien :))




1 kommentar:

Pia sa...

Fin topp den blomstrete og sterke skuldre du har!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten