fredag 11. juni 2010

Endelig er boken til "Pella" her... R.I.P

Jeg er så happy for at Pella og de fire andre medforfatterne har fått publisert boken " Styrketrening- i teori og praksis ".  For de som ikke kjenner til Per Egil " Pella " Refsnes, så var han en fantastisk person som jobbet med store idrettsutøvere  i mange år , blandt annet på Olympiatoppen. Styrketrening var hans lidenskap og vi er nok  mange som har kranglet med Olympisk stang pga han, men også som tilslutt har klart å løfte stangen korrekt pga han ;) Han var foreleser på AFPT når jeg gikk der, men vi tok også bussen sammen i ny og ne etter at jeg avsluttet studiene i 2007.  Det var på disse bussturene jeg ble litt bedre kjent med han og fikk høre om boken som nå er gitt ut. Da var den jo i planleggingsfasen/ utviklingsfasen , men han fortalte med stor iver hvor flott den ville bli.



















Nå sitter jeg da med boken i hendene og smiler.  Jeg ble så utrolig glad da jeg leste forordet i boken da store deler var dedikert til Pella. Han bort i fjor under en sykkeltrening.. Så unødvendig :(  Hjerteskjærende nyhet som hele idrettsnorge tok tungt.  Han var den livligste foreleseren,  et stort forbilde og ikke minst en herlig inspirator.
Så til alle som jobber med trening er denne boken et must. Ikke bare fordi det er en bok om trening, men det er en grundig bok med en flott praktisk del skrevet av nettopp "Pella".
R.I.P lille store mann - Du var bare helt rå!

Forfattere Styrketrening - teori og praksis :
Truls Raastad , Gøran Paulsen, Per Egil "Pella" Refsnes , Alexander R. Wisnes

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten