mandag 9. august 2010

Hvete duger faktisk til noe !!


Vi har hatt Nicoll på besøk og dro henne med oss på vår faste runde rundt Østensjøvannet. Vi gikk innom butikken på hjørnet og fikk litt gammelt brød som vi kunne gi til fugler   som holder til rundt Østensjøvannet.  For å få jentene rundt hele veien- uten sykkel og spark startet vi turen fra Abildsø der det ikke er noe særlig med fugler. Da kunne jeg lokke med at om ca 2km er det masse ender å mate og om ca 2,5 km er det en  morsom lekeplass med masse fugler rundt. Barn har ikke begrep om distanser på den alderen, men så lenge man har delmål å jobbe mot er det som regel greit. Jeg hadde med Gojibærsaft, nøtter og litt " Snac a Jacks"  som de fikk ved faste "rasteplasser". Men det var ikke dette som fristet,  her gikk de i supertempo for her skulle det mates ender og svaner ja! Og på jakt etter den stygge andungen var det ikke noe klaging ! Det er tross alt nesten 5km rundt vannet så jeg ba de ta det litt med ro, men Nicoll ville vise at hun var sprekere enn mammaen sin så hun gikk nesten raskere enn meg ; )Stjerna gledet seg til å mate fuglene.  Så endelig kom hveten til nytte- de fant masse svaner, ender og gjess og det gikk med nesten to brød! Ikke ofte jeg kan si at jeg er fornøyd med hvetebaksten, men takket være hvete i baggen gikk 4,8km lett som en lek med to åtteringer og en valp på slep : )

Østensjøvannet er en super plass å få barn med på skikkelig tur. 

" Sorry assa Nicoll, men mamma er bare helt gæren på tur"... Takk for det Stjerna....

Naturens eget plaster... 

Supre aktiviteter langs vannet.  Avtalen var å gjøre denne løypa fem ganger før det bli et måltid på benken. Moro!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sprek er du.

Marie sa...

De sier så ; )
Jentene på tur som skal ha " credden" her!

Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglisten